VÅRA ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

Om Bia Interiör

Varumärket Bia Interiör ägs av Bia AB, org nr 556779-4648. Företaget har sitt säte i Valdemarsvik. Postadress är Vammargatan 2, 615 32 Valdemarsvik.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kundtjanst@biainterior.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, leveranstid, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till order@biainterior.se.

Köp

Avtal om köp mellan dig och Bia AB ingås när vårt ordersystem skickat autogenererad orderbekräftelse till dig på e-mail avseende den beställning du gjort i vår nätbutik. Orderbekräftelsen skickas med automatik vid den tidpunkt din betalningsmetod har godkänts.

Alla varor förblir i Bia ABs ägo till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-7 dagar. Vid råvarumaterialbrist kan leveranstiden bli 1-4 veckor. Vi kontaktar dig omgående vid eventuell försenad leverans. OBS! Beställningar lagda på helger och helgdagar skickas tidigast första arbetsdagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kundtjanst@biainterior.se.

Leverans i Sverige – våra varor skickas med Schenker eller annat fraktbolag och kan hämtas på anvisat utlämningsställe efter att du erhållit avisering. Alternativt hämtas produkten på vår fabrik i Valdemarsvik.

Leverans utomlands är i dagsläget inte möjligt.

Leveranskostnad

Hos Bia Interiör har du normalt sett fri frakt vid leverans till ombud. Är ditt paket för stort för ombud tillkommer det en fraktkostnad för leverans till dörr. Den slutgiltiga fraktkostnaden ser du när du kommit till kassan. Denna kostnad varierar från produkt till produkt och bestäms bland annat av vikt och volym på försändelsen.

Outlösta försändelser och ej mottagna varor

Vi debiterar 150 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från materialleverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

I vår webshop kan du betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller banköverföring. Du kan läsa Klarnas allmänna villkor här.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Ångerrätten gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig.

För att returnera varan behöver du en returfraktsedel, kontakta oss så hjälper vi dig.

När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen. Summan för returfrakten dras sedan från varuvärdet vi betalar tillbaka. Det går också bra att komma in till vår fabrik i Valdemarsvik och returnera varan utan kostnad.

Bia AB står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var noggrann med hur du förpackar varorna. Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur och se om vi mottagit den.

Vid nyttjande av din ångerrätt

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på kundtjanst@biainterior.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Vi skickar dig då en returfraktsedel.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till kundtjanst@biainterior.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgiftslagen

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss så hjälper vårt dataskyddsombud dig och skulle det vara så att vi råkar ut för ett dataintrång eller dataförlust så kontaktar vi berörd myndighet inom 72 timmar.

Dina personuppgifter lämnas bara ut till tredje part vid beställning där betalsättet kräver att vi skickar dessa vidare. Vi säljer inte dina personuppgifter vidare till tredje part

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.